Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti využití arteterapie při práci se vztahem k vlastnímu tělu
KŘÍHOVÁ, Johana
Tématem této práce je prozkoumání možností využití arteterapie při práci se vztahem k vlastnímu tělu. V teoretické části práce je popsán konstrukt vztah k vlastnímu tělu (body image) a výsledky dosavadních výzkumů, které propojují body image s arteterapií. Za účelem zkoumání možností využití arteterapie při práci se vztahem k vlastnímu tělu byl veden výtvarný kurz se zaměřením na vztah k vlastnímu tělu, jehož průběh je v práci detailně přiblížen. Součástí popisu průběhu kurzu je i odůvodnění výběru výtvarných technik a témat. S každým z účastníků byl po skončení kurzu veden individuální rozhovor. Artefakty 2 účastníků byly zpracovány kazuistickou formou s cílem přiblížit možné proměny ve vztahu k vlastnímu tělu, ke kterým došlo v průběhu kurzu. V práci je diskutována vhodnost jednotlivých technik a témat pro práci se vztahem k vlastnímu tělu.
Interpretace Šípkové Růženky z pohledu hlubinné psychologie
ULMANOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá pohádkou o Šípkové Růžence v pojetí studentů a studentek Ateliéru arteterapie Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity. Teoretická část práce se věnuje uchopení základních pojmů a upřesňuje jejich pojetí z pohledu psychoanalýzy a analytické psychologie. Následně je prostor věnován projektivně-intervenční arteterapii - teoretickému základu, metodice, výtvarným technikám použitým v práci. Další kapitoly představují nejrozšířenější varianty příběhu o Šípkové Růžence a jejich interpretace. Výzkum je založen celkem na 78 artefaktech (35 tematických akvarelů, 43 koláží) od 38 studentů oboru arteterapie a na rozhovorech se čtyřmi z nich. Z analýzy artefaktů vyplývá, že mezi nejčastější části příběhu o Šípkové Růžence patří stadia kolem zápletky příběhu (od spící princezny po její probuzení). Z rozhovorů vyplývá, že se o výtvarné artefakty lze opírat především v tématech souvisejících s identitou jedince a s oblastmi, které je potřeba na této cestě zpracovat - stinné stránky, rodičovské komplexy, propojení ratia a tělesnosti, vztahování se k druhým aj.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.